שביל ישראל כל המידע 360
בסוף העמוד תמצאו תפריט מורחב
שביל ישראל הינו מסלול ההליכה "טרק" הפופולארי ביותר בישראל. שביל ישראל מחבר אין ספור שבילים ומשתרע מכפר גלעדי צפונה ועד שדה אילת דרומה, קרוב למפרץ אילת.
אורכו של שביל ישראל גדל עם השנים ולאחר שינויים אחרונים הוא עומד כיום על כ-1,040 קילומטרים.
שביל ישראל הוא גולת הכותרת של רשת סימון השבילים הארצית שיזמה ויצרה החברה להגנת הטבע, המסמנת וממפה מסלולי טיול בישראל, על ידי ועדת שבילי ישראל.
בינואר 2016 החלה גם חברת גוגל להציג את שביל ישראל במסגרת שירות "StreetView".
נדרשו כ-16 שנים של תכנון ודיונים עד ששביל ישראל הוצג רשמית באפריל 1995. בתכנון השביל , הקפידו לייצג כל נוף ואזור בארץ, כמו גם להפוך אותו למקום בו מטיילים יכולים לחוות כל דבר מדתות שונות הקיימות בארץ לאורך הדרך.
סימון שביל ישראל
שביל ישראל מסומן בשלושה קווים מקבילים: לבן, כחול וכתום. כאשר סימון צבע הלבן גבוה משאר הפסים מדובר בסימון השביל לכיוון צפון וכאשר הפס הכתום הוא גבוה יותר המטייל בכיוון דרומה על מסלול השביל.
הצבעים של סימון שביל ישראל מייצגים שלושה דברים:
- כחול = הים התיכון.
- כתום = מדבר. (לכן הוא מכוון לדרום)
- לבן = החרמון. (לכן הוא מכוון לצפון)
נשיונל ג'יאוגרפיק בחרה בשביל ישראל כאחד מעשרים מסלולי ההליכה הטובים בעולם. הם תיארו אותו כמקום בו ניתן למצוא טבע, היסטוריה תרבות. עם הנופים התנ"כיים וחיי היום-יום של הישראלים המודרניים, במסלול הזה בטוח יהיה משהו שכולם יוכלו ליהנות ממנו!
נשיונל ג'יאוגרפיק
ההיסטוריה של שביל ישראל
שביל ישראל נחנך בשנת 1995 בחודש אפריל לכבוד חג הפסח של אותה השנה. שביל ישראל הוא פרי יצירה של 16 שנים של עבודה תכנונית.
הרעיון לשביל ישראל עלה לראשונה בשנות ה80 על ידי אברהם (אַבְּרָשָה) תמיר ז"ל שהיה אלוף בצה"ל ופיתח קרייריה כעובד ציבור.
אברהם תמיר ז"ל קיבל את הרעיון לשביל ישראל בעקבות התרשמותו משביל האפלצ'ים שבארצות הברית.
יחד עם זאת מי שתכנן והוציא לפועל את מסלול שביל ישראל היה אורי דביר ז"ל שהיה סייר, גאוגרף ויושב ראש הוועדה לשבילי ישראל בחברה להגנת הטבע.
אורי דביר ז"ל היה האדם המתאים ביותר למשימה זו שהטיל עליו ידידו אברהם תמיר מכיוון שהחל לטייל בארץ עוד לפני קום המדינה וכבר היה מספיק בקיא בשנות ה50בכדי להיות המדריך הראשי בחברת אגד, לימים ימשיך אורי במסלול תיירות הפנים של ישראל, בין היתר הוא ניהל בית ספר לתיירות עד שילימים הוציא לפועל את פרוייקט שביל ישראל.
שינוי היסטורי במסלול שביל ישראל
בשנת 2003 חלק משביל ישראל המצוי באזור השרון הוסט משפלת ההר אל כיוון הים התיכון בגלל פיתוח כביש 6 אשר דרס חלקים מהמסלול.
בשנת 2021 בוטל מקטע 1 של שביל ישראל ותחילת מסלול שביל ישראל עבר למקטע 2, שינוי זה נעשה מסיבות בטיחות על מנת למנוע הליכה לצידי כבישים מסוכנים.
שביל ישראל תפריט עמודים
להיות שביליסט מקצוען עם מחנאות!