אי אפשר לדבר על ציוד הישרדות מבלי למנות את סכין ההישרדות, מדובר באחד האביזרים המרכזיים בתרבות ההישרדות, גם אם אתם לא גרים ביער כמובן שיהיה כדאי שתהיה לכם אחת כזו בסט הכלים שלכם.

לסכין הישרדות מלבד השימוש בה בתנאי מחנאות, מפליא לגלות כמה היא יכולה לסייע לנו גם ביום יום במשימות רנדומאליות שמזמנות לנו החיים.

טרם נבחן איך לבחור סכין הישרדות נזכיר שסכין הישרדות היא לא אחרת מכפי שהיא נשמעת: כלי הישרדות, להלן רשימה של המתלות אשר בתנאי הישרדות הסכין תשרת אתכם נאמנה.

חיתוך / חיתוך
חֲפִירָה
פְּצִיחָה
הגנה עצמית
כלי עזרה ראשונה
הכנת אוכל
בניין מקלט
עשיית אש
נשק ציד
כלי חטטני
איתות
פטיש
מברג מאולתר
זום על סכין שוויצרי עם פונקציות נרחבות מעבר לסכין
זום על סכין שוויצרי עם פונקציות נרחבות מעבר לסכין
תמונת השחקן סילבסטר סטאלון המחזיק סכין הישרדות מסוג סכין קומדנו.
תמונת השחקן סילבסטר סטאלון המחזיק סכין הישרדות מסוג סכין קומדנו.

אני צריך לבחור סכין הישרדות קומנדו כמו שרואים בסרטים?

אז זהו שכאשר אנו חושבים על סכין הישרדות סרטי רמבו ודומיהן עולים לנו במחשבה ואיתם סכינים מרשימות עם עיצוב טקטי מוגזם ובגדלים ענקיים, אז פה הגודל לא תמיד קובע וגם לא העיצוב, אנו נעזור לכם במאמר זה להבין בדיוק מה חשוב בסכין הישרדות.

מאפיינים עיקריים של סכין הישרדות:

 

פלדת להב (פחמן או אל חלד – אפשרויות משתנות עם תוצאות משתנות)
חומר ידית (גומי, מיקרטה, עצם, קרניים וכו'…)
צבע או גימור
חורי שרוך
כרסום דקורטיבי
ג'ימפינג
להב משונן או לא משונן
עיצוב וסגנון נדן
מעצב/יצרן/מותג סכינים
סגנון להב
עם או בלי מגני אצבעות
חריץ דם

איך לבחור את הגודל המתאים ביותר לסכין הישרדות ?

הגודל ממש לא קובע בכול הקשור לבחירת סכין הישרדות מתאימה. סכין גדולה מדיי עלולה אף להוות מכשול למשימות מסוימות כגון: שימוש בסכין ההישרדות למשימות המצריכות דיוק ומוטוריקה מדויקת ועדינה, גילוף, חיתוך מאוד מדויק.

מנגד להב קטן לא יתאים למשימות המצריכות חיתוך אגרסיבי של ביקוע וקיצוץ עשבים לפינוי מסלול למשל בשטח.

סכין הישרדות משופצרת עם חוט

להב קבוע או מתקפל?

קיימים סכיני הישרדות בתצורות שונות למשל סכין קלאסית עם ידית קשיחה ולהב המחוברת ללא יכולת הזזה לידית וכן  סכיני הישרדות בתצורת אולר המתקפלות לתוך הידית נשיאה.

סכין מתקפל VS סכין עם להב קבוע

ההבדלים העיקריים בין שני להב מתקפל או קבוע, הם בעיקר העמידות, הכוח, ויכולת הנשיאה:

סכין מתקפלת: ישנה תחושת חופש באחיזה שמורגשת כפחות איתנה, מדובר בסכנה לפעמים לפעולות המצריכות אימוץ רב, יחד עם זאת מדובר  בסכין הקלה לנשיאה לצורך יום יומי ללא פעולות המצריכות את הסכין באופן תדיר.

סכין עם להב קבוע: סכין שכדאי לקחת איתכם למסע הישרדותי נקודתי היא תשמש אתכם נאמנה ותצלח אתגרים המצריכים כוח, כמו כן סכין עם להב קבוע איכותית גם לא תשבר לכם ותישאר לצידכם על לאחר השימוש מאומץ.

 

בחירת סוג להב אולטימטיבי לסכין ההישרדות

ישנם סוגים שונים של להב החל מלהב הדומה לפגיון עם יכולות חיתוך בשני צידי הלהב, עם שיניים וגם בלי.

 

סכין הישרדות סוגי להב

זכרו שסכין הישרדות צריכה להיות בראש ובראשונה פרקטית ולשרת אתכם נאמנה, עיצוב מגניב עם שיניים וסכין עם להב כפול לא בהכרח יעזרו לכם בפעולות אשר בהן תצטרכו למשל ללחוץ עם האגודל על אחד צד אחד של הלהב למשל, כך שמומלץ לבחור בלהב בעלת חלק אחד בלבד המיועד לחיתוך כך שגב הסכין תהיה חלקה ללא יכולת חיתוך.

שימו לב לבחור בלהב עם יכולת השחזה, סכין דורשת תחזוקה ויכולת חיתוך של להב חד הוא חשוב ביותר, לכן מומלץ להשקיע בלהב מחומרים איכותיים המאפשרים השחזה שוב ושוב לאורך זמן.

לסיכום

סכין הישרדות אינה שרביט קסמים ואין לה כוחות הצלה קסומים. הערך האמיתי הוא במיומנות של מי שנושא אותה. מיומנות מגיעה רק מתרגול והבנת הסכין. כמו כן קיימים סכינים מסוג סכינים שוויצרים עם יכולות מתקדמות וכלים מובנים, לא מדובר בסכיני קומדנו אך בהחלט גם הם יכולים להיכלל בקטגוריית סכיני הישרדות.

0
חזרה למעלה

חפשו ציוד טיולים, קמפינג ומחנאות

המוצר נוסף לעגלת הקניות
דילוג לתוכן