אזור הצ'אקו שבדרום אמריקה

דרום אמריקה היא תת-יבשת או יבשת והחלק הדרומי של אמריקה.

הגראן צ'אקו הוא אחד האזורים הגיאוגרפיים העיקריים של דרום אמריקה, הממוקם בחרוט הדרומי, הוא משתרע בחלקו על שטחי ארגנטינה, בוליביה, ברזיל ופרגוואי, בין הנהרות פרגוואי ופראנה ממזרח, וה-Altiplano של האנדים. המערב. צ'אקו הוא מונח המגיע מקצ'ואה צ'קו ופירושו: "(טריטוריה של) ציד".

Gran Chaco הוא אזור הפרוס על פני מספר מדינות בדרום אמריקה

gran-chaco

גראן צ'אקו, ברובו לא מיושב, הוא אזור סובטרופי צחיח של יערות נמוכים וסוואנות שחוצים רק שני נהרות וכמעט לא מסומן בכבישים או קווי רכבת.

הצ'אקו תחום במערב ברכסי הרי האנדים ובמזרח בנהרות פרגוואי ופראנה. הגבולות הצפוניים והדרומיים של הצ'אקו אינם כל כך מדויקים: בדרך כלל אומרים שהוא מגיע צפונה עד לביצות איזוזוג במזרח בוליביה ודרומה עד לקו הרוחב 30° S, או בערך לנהר הסלאדו בארגנטינה. כך מוגדר, הגראן צ'אקו משתרע על פני כ-725 ק"מ ממזרח למערב וכ-1,100 ק"מ מצפון לדרום ומשתרע על פני כ-725,000 קמ"ר; מתוך סך זה, מעט יותר ממחציתו נמצא בתוך ארגנטינה, שליש בפרגוואי והשאר בבוליביה.

זמן יובש בריו פילקומיו, הנהר מצטמק לנחל, גראן צ'אקו, פרגוואי
זמן יובש בריו פילקומיו, הנהר מצטמק לנחל, גראן צ'אקו, פרגוואי

שני הנהרות של הגראן צ'אקו, הפילקומאיו והברמג'ו (Teuco), זורמים לדרום-מזרח על פני המישור ממקורות האנדים שלהם אל נהר פרגוואי ותוחמים את שלוש החטיבות האזוריות העיקריות של הצ'אקו בפרגוואי ובארגנטינה: צ'אקו בוריאל מצפון. של ה-Pilcomayo, הצ'אקו סנטרל בין שני הנהרות, והצ'אקו אוסטרל מדרום לברמז'ו; החלק של הצ'אקו בבוליביה נקרא בדרך כלל הצ'אקו הבוליביאני.

להלן תפריט לפי מדינות דרום אמריקה:

פורטוגזית וספרדית הן שתי השפות עם מספר הדוברים הגדול ביותר בדרום אמריקה.

לכל מדינה ומדינה בדרום אמריקה ייחודיות יתרונות וחסרונות, לכן הקמנו לכל מדינה עמוד!

0
חזרה למעלה

חפשו ציוד טיולים, קמפינג ומחנאות

המוצר נוסף לעגלת הקניות
דילוג לתוכן