מונטווידאו, הידועה רשמית בשם סן פליפה אי סנטיאגו דה מונטווידאו, היא הבירה, העיר הגדולה ביותר והנמל הראשי של אורוגוואי.,יש בעיר את אחד המפרצים המשמעותיים ביותר ביבשת אמריקה, הנקרא רמבלה, והיא ממוקמת בחלק הדרומי של המדינה, וגובלת בריו דה לה פלטה.

עיר זו עשירה בהיסטוריה, עם המונומנטים ההיסטוריים היפים שלה והכיכרות האיקוניות שלה כמו פלאזה אינדפנדנסיה, הכיכר המרכזית של הבירה, וכיכר קגנצ'ה, הלב הגיאוגרפי של העיר שממנו נובעות כל הדרכים הלאומיות של המדינה. מונטווידאו היא גם המרכז הכלכלי, האקדמי והתרבותי העיקרי של אורוגוואי. לאורך שפך הנהר העצום, העיר פיתחה ייעוד תיירותי וחוף ים עם כמה חופים מאובזרים כמו פוציטוס, Buceo, Malvín, Playa de los Ingleses, Playa Verde, Punta Gorda, ו-Carrasco.

Plaza Independencia on Montevideo
Plaza Independencia on Montevideo

מזג האוויר במונטווידאו

האקלים של מונטווידאו מאופיין באקלים אוקיינוס ​​סובטרופי לח. החורף סוער, רטוב ומעונן, בעוד הקיץ חם ולח עם מעט רוח. הטמפרטורה הממוצעת היא 16 מעלות צלזיוס. לפי סיווג Köppen, בחודש הקר ביותר יש טמפרטורה בין 0°C ל-18°C, עם טמפרטורה של 10.9°C ביולי. בחודש החם ביותר יש טמפרטורה של מעל 10 מעלות צלזיוס, עם טמפרטורה של 23 מעלות צלזיוס בינואר, התואמת לאקלים ממוזג. המשקעים יציבים לאורך כל השנה, מה שאומר שאין עונה יבשה. האקלים הוא אפוא ממוזג וחם, ללא עונה יבשה. הקיץ נחשב חם, שכן הטמפרטורה הממוצעת של החודש החם ביותר היא מעל 22 מעלות צלזיוס, עם טמפרטורה של 23 מעלות צלזיוס בינואר.

מונטווידאו מזג האוויר השבוע

ההיסטוריה של העיר מונטווידאו

בשנת 1726 ייסדו הספרדים את העיר מונטווידאו בהנהגתו של ברונו מאוריסיו דה זבאלה, במטרה למנוע פלישות פורטוגזיות. הפורטוגלים ייסדו את קולוניה דל סקרמנטו במאה הקודמת במה שנחשב לנכסי ספרד, כפי שנקבע בחוזה טורדיסיאס.

שנת 1828 סימנה שינוי משמעותי עבור מונטווידאו, שכן היא הפכה לבירת אורוגוואי. לשם העיר, מונטווידאו, יש שתי אטימולוגיות אפשריות. התיאוריה הראשונה מציעה שהיא מגיעה מהביטוי הפורטוגזי "Monte vide eu", שמתורגם ל"אני רואה הר". התיאוריה השנייה קובעת כי המתיישבים הספרדים כינו את האזור "Monte VI De Este a Oeste", כלומר "ההר השישי ממזרח למערב", במהלך סקרים טופוגרפיים. השם המלא המקורי של העיר הוא סן פליפה אי סנטיאגו דה מונטווידאו.

מעבר העיר לעידן המודרני

מתחילת המאה ה-19 ועד תחילת המאה ה-20 הושפעה מונטווידאו רבות מהבריטים על מנת להימנע משליטה מסחרית באזור על ידי ארגנטינה וברזיל.

במהלך תחילת המאה ה-20, אירופאים רבים היגרו לעיר, ועד שנת 1908, 30% מהאוכלוסייה היו ילידי חוץ.

אמנת מונטווידאו על זכויות וחובות מדינות נחתמה במונטווידאו, אורוגוואי ב-26 בדצמבר 1933, במהלך הוועידה הפאן-אמריקאית השביעית. נשיא ארה"ב פרנקלין דלאנו רוזוולט ומזכירת המדינה שלו קורדל האל הכריזו על התחלת מדיניות השכנות הטובה, שבאופן תיאורטי שמה קץ לדוקטרינת הביג סטיק. ההסכם נחתם בהסתייגויות מסוימות מצד ארצות הברית, ברזיל ופרו.

באמצע המאה ה-20, דיקטטורה צבאית וקיפאון כלכלי גרמו לדעיכה, ששאר ההשפעות שלה נראות עד היום. משפחות כפריות עניות רבות היגרו לעיר, עם ריכוז גדול בסיודאד וייה.

מקומות מרכזיים ב-Montevideo

מונטווידאו, הממוקמת על החוף המזרחי של דרום אמריקה, שוכנת בנקודה בה נפגשת ריו דה לה פלטה עם האוקיינוס ​​האטלנטי, המספקת לעיר נמל טבעי. העיר העתיקה (Ciudad Vieja) וה-Centro הם שני אזורי העניין העיקריים לתיירים המבקרים בעיר. אזורים אלה הם ביתם של המראות העיקריים של העיר, מוזיאונים, אנדרטאות, תיאטראות, חנויות ואפשרויות לינה.

Ciudad Vieja ממוקם על חצי אי קטן הגובל במפרץ מונטווידאו, בעוד שה-Centro ממוקם מיד ממזרח לו. שדרת 18 דה חוליו, אחת מהשדרות המרכזיות של העיר, מתחילה בפלאזה אינדפנדנסיה, שם Palacio Salvo, בניין ארט דקו בגובה 102 מטר, הוא המרכז. פאלאסיו סלבו נחשב לסמל של מונטווידאו. כיכר קונסטיטוציון של העיר העתיקה, הידועה גם בשם פלאזה מאטריז, היא מקום עניין נוסף, כמו גם ארמון העירייה לשעבר הידוע בשם אל קבילדו.

מצפון לעיר העתיקה, אפשר למצוא ארכיטקטורה שמזכירה את בואנוס איירס, בעוד שטיילת החוף, לה רמבלה, המשתרעת עד לפארק רודו, מגדירה את הגבול הדרומי של העיר העתיקה. לה רמבלה היא מיקום פופולרי לפעילויות חוצות, כגון דיג, טיול רגלי או רכיבה על אופניים.

Barrio La Aguada

שכונת Barrio La Aguada, הממוקמת בהרחבה הצפונית של Centro, היא אזור ראוי לציון למבקרים בשל האטרקציה העיקרית שלה, הפרלמנט. בניין הפרלמנט הוא מבנה מרשים הבנוי בסגנון ניאו-קלאסי וחובה לראות למי שמתעניין בארכיטקטורה והיסטוריה. בנוסף לפרלמנט, Barrio La Aguada מציע שילוב של אזורי מגורים ומסחר, עם הרבה חנויות מקומיות, מסעדות ובתי קפה שאפשר להנות מהם. המבקרים יכולים ליהנות מהאווירה והארכיטקטורה האורוגוואית האותנטית, עם שילוב של מבנים מסורתיים ומודרניים. השכונה מתהדרת גם בכמה פארקים וכיכרות, המושלמות לחופשה מרגיעה או ליהנות מפיקניק.

Barrio Tres Cruces

Barrio Tres Cruces היא שכונה הממוקמת במרכז מונטווידאו, בירת אורוגוואי. השכונה נקראת על שם אנדרטה, "טרס קרוסס", שנבנתה במאה ה-18 ושימשה אבן דרך למטיילים לכיוון צפון אורוגוואי. האנדרטה הייתה ממוקמת בצומת של שלושה כבישים, ומכאן השם "Tres Cruces" (שלושה צלבים).

כיום, שכונת טרס קרוסס ידועה בפעילות המסחרית שלה ובמרכז התחבורה שלה. הוא ביתם של קניות Tres Cruces, אחד ממרכזי הקניות הגדולים באורוגוואי, הכולל למעלה מ-200 חנויות, מתחם אוכל ובית קולנוע. בשכונה יש גם מסוף אוטובוסים גדול, Estación Tres Cruces, שהוא אחד ממוקדי התחבורה העיקריים של העיר, המחבר את מונטווידאו לחלקים אחרים של המדינה ומחוצה לה.

בנוסף לפעילויות המסחר והתחבורה שלה, Tres Cruces היא גם בית למספר פארקים ושטחים ירוקים. הבולט שבהם הוא Parque Batlle, שנמצא ממש דרומית לשכונה. הפארק הוא מהגדולים בעיר וכולל מספר מתקני ספורט, ביניהם אצטדיון כדורגל ומסלול אתלטיקה.

בסך הכל, Barrio Tres Cruces היא שכונה שוקקת חיים המציעה שילוב של פעילות מסחרית ושטחים ירוקים, ומשמשת כמרכז תחבורה חשוב למונטווידאו ומחוצה לה.

MONTEVIDEO, URUGUAY, APRIL - 2018 - Exterior view of traditional food market at ciudad vieja district in Montevideo city, Uruguay
MONTEVIDEO, URUGUAY, APRIL - 2018 - Exterior view of traditional food market at ciudad vieja district in Montevideo city, Uruguay

מזרח ודרום מונטווידאו

כל אחת מהשכונות הללו ממזרח ודרום העיר מציעה אווירה ייחודית, מהדירות היוקרתיות הגבוהות של פוצ'טוס ועד לארכיטקטורה הקולוניאלית של סיודאד ויחה. המבקרים במונטווידאו יכולים לחקור את האזורים השונים של העיר כדי לחוות את התרבות וסגנון החיים המגוונים שלה.

  1. Pocitos: אזור מגורים פופולרי הידוע בחוף היפהפה שלו, בדירות הגבוהות היוקרתיות ובמסעדות האופנתיות שלו.
  2. פונטה קרטאס Punta Carretas: רובע מגורים ומסחר הידוע בנוף החוף היפה שלו ובקניון פונטה קרטאס, שהיה פעם בית כלא.
  3. Malvín: שכונת מגורים שקטה עם חופים יפהפיים, פארקים ומועדוני ספורט.
  4. קרסקו Carrasco: פרבר עשיר הממוקם בחלק המזרחי של העיר. הוא ידוע בבתי המגורים היוקרתיים שלו, בחופים היפים ובשדה התעופה הבינלאומי של קרסקו.
  5. Buceo: אזור מגורים פופולרי הממוקם על החוף. הוא ידוע במרינה, במועדון היאכטות ובמסעדות על קו המים.
  6. Parque Rodó: פארק הממוקם במרכז העיר, הכולל אגם, פארק שעשועים והמוזיאון הלאומי לאמנויות חזותיות.
  7. Ciudad Vieja: המרכז ההיסטורי של מונטווידאו, עם רחובות צרים, ארכיטקטורה קולוניאלית והרבה מוזיאונים, גלריות ובתי קפה. זהו יעד תיירותי פופולרי ומרכז תרבותי.

צפון ומערב מונטווידאו

בחלקים הצפוניים והמערביים של מונטווידאו, יש כמה אתרים שניתן לטייל בהם. עם זאת, יש לציין שחלק מהשכונות המסוכנות יותר בעיר נמצאות בפאתי הצפון-מערביים:

Historic Residential Buildings of Montevideo
Barrio Reus Historic Residential Buildings of Montevideo

 

  1. אחד היעדים הפופולריים בצפון מערב הוא הפראדו, שהוא ביתו של פארק יפהפה עם גן בוטני וגן ורדים. הפארק הוא גם ביתו של מוזיאון בלנס, הכולל יצירות של הצייר האורוגוואי חואן מנואל בלנס ואמנים מקומיים אחרים.
  2. יעד נוסף שחובה לבקר בו בצפון הוא מבצר סרו, מבצר צבאי שמילא תפקיד חשוב בהיסטוריה של המדינה. המבצר מספק נופים עוצרי נשימה של העיר ומהווה מקום פופולרי עבור מבקרים לצלם תמונות.
  3. במערב, Barrio Reus היא שכונה מקסימה הידועה בארכיטקטורה הייחודית ובבתים הצבעוניים שלה. זהו ביתו של בר Reus ההיסטורי, מקום פופולרי עבור מקומיים ותיירים כאחד ליהנות ממשקה ולספוג את האווירה התוססת.
  4. בעוד אזורים אלה מציעים שפע של מראות וחוויות למבקרים, חשוב לנהוג בזהירות כאשר יוצאים לפאתי הצפון-מערביים של העיר. חלק מהשכונות באזור זה, כמו Casavalle ו-Cerro Norte, הן בעלות שיעור פשיעה גבוה יותר מאשר באזורים אחרים בעיר, ועל המבקרים לנקוט באמצעי זהירות כדי להבטיח את שלומם.
0
חזרה למעלה

חפשו ציוד טיולים, קמפינג ומחנאות

המוצר נוסף לעגלת הקניות
דילוג לתוכן